Treenifilosofiamme

Team Nordic Trailin treenifilosofia

Treenit on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat kokeilla metsässä ja poluilla juoksemista ryhmässä. Voit olla mukana, vaikka et olisi juossut koskaan metsässä tai vasta ensimmäistä kerta laitat juoksukengät jalkaan. Me sovitamme tahdin osanottajien kunnon ja kokemuksen mukaiseksi.
Eri viikoilla painotetaan eri teemoja ja eri harjoituskerrat voivat olla hyvinkin erilaisia.

Mistä treenikerta koostuu?

Jokainen harjoituskerta on yhden tunnin pituinen sisältäen alkulämmittelyn, juoksutekniikka-/koordinaatioharjoituksia, viikoittain vaihtuvan teeman mukaisen harjoituksen sekä loppuverryttelyn. Lisäksi treeneihin voi sisältyä voimaharjoittelua sekä kehonhuoltoa kehityksesi tueksi.

Viikottain vaihtuvat teemat ovat lyhyet intervallit, pitkät intervallit, vauhtileikittely sekä mäkiharjoitukset. Toki välillä käydään myös pidemmillä peruskestävyyslenkeillä. Monipuolista ja hauskaa yhdessä tekemistä!

Teemat

Pitkät intervallit 

  • Klassiset pitkät intervallit merkityllä radalla
  • Keskitytään kestävyyteen

Ylämäkijuoksu ja mäki-intervallit 

  • Juoksutekniikka ylämäessä
  • Voimaharjoitukset ylämäkijuoksun parantamiseksi
  • Lyhyet eritasoiset nopeat mäkiintervallit

Vauhtileikit 

  • Vauhtileikkitreenit, jossa opimme käyttämään maastoa hyväksi lähtien edellytyksistä

Lyhyet intervallit 

  • Korkeaintensiiviseen harjoitukseen keskittyminen
  • Räjähdysmäisyys ja maksimaalinen hapenottotaito

Juoksuvoima 

  • Keskitymme erityisesti juoksussa tarvittavien lihasten vahvistamiseen

Alamäkijuoksut 

  • Harjoittelemme alamäessä tarvittavaa juoksutekniikkaa