Löpargrupper

Löpargrupper

Bli medlem i Team Nordic Trail Finland

OBS! För medlemmar på orter där vi har uppstart våren 2018 kan du bli medlem i Team Nordic Trail till kampanjpriset 140 euro ( Ord. pris 160 euro ). Erbjudandet pågår fram till uppstartsdatumet.

Om löpargrupperna

Vi anordnar träningspass med syfte att inspirera människor till löpning i skogen. Vi erbjuder träningspass i flera nivåer vilket gör att alla kan komma och träna med oss, oavsett erfarenhet och form. Läs mer om vårt träningsupplägg och nivåindelning här på sidan. Som medlem får du tillgång till schemalagda träningspass varje vecka, aktiviteter med gruppen och mycket mer. Varmt välkommen att bli medlem i Team Nordic Trail.

Grupper och schema

Vi har träningsuppehåll helgdagar, under juli samt över jul & nyår.

Jakobstad

Tisdag 18:30-19:30. Jakobstad, Lillsand. Samling vid parkeringen vid campingen. 1-2 ledare. Parkering finns. Dusch och förvaring finns ej. Från maj till augusti finns tillgång till toalett och servering.

Vasa

Torsdag 18:30-19:30. Vasa, Skogsberget. Samling vid parkeringen vid Skogsbergets skidspår. 1-2 ledare. Parkering finns. Dusch och förvaring finns ej.

Pargas NY!

Start 3 apr 2018

Tisdagar 18:30-19:30. Pargas. Samling: Klapparbergsvägen i Munkviken.
1-2 ledare. Parkering finns. Ingen möjlighet till förvaring eller dusch.

Esbo / Helsingfors NY!

Start 18 apr 2018

Onsdagar 18.30-19.30. Esbo. Samling vid Oittans, Gunnarsvägen 33. 1-2 ledare. Parkering finns. Ingen möjlighet till förvaring eller dusch.

Kotka NY!

Start 22 apr 2018

Söndagar 10.00-11.00. Kotka. Samling vid Tampsan monttus parkeringsplats, Kyminvägen 211, Kotka.

Kokkola NY!

Start 3 maj 2018

Torsdagar 18.30-19.30. Samling vid Sandhagens parkeringsplats.

Borgå NY!

Uppstart 22 augusti 2018.

Onsdagar 18.30-19.30. Samling vid Stora Borgbackens parkeringsplats.

 

Läs mer om medlemskap längre ner på sidan!

Ansvarig Finland & Platschef Jakobstad

Ida Kronholm
ida@teamnordictrail.se

Platschef Vasa

Hanna Enlund

Platschef Pargas

Michaela Lindström

Platschef Kotka

Miia Tähtinen

 

Platschef Esbo / Helsingfors

Linda Björklund

 

Platschef Karleby

Lars Olaussen

 

Platschef Borgå

Regina Simonsen

 

Vårt träningsupplägg – träning med veckans tema

På Team Nordic Trail vill vi inte komplicera saker och ting. Vi vill att du hänger med och tränar med oss! Vi vill att du ska veta vad du får, men ändå med variation och överraskningsmoment! Inget pass är det andra likt, men vi utgår ändå från ett veckovis tema på våra orter så att du skall vara förberedd inför veckans träning.

Vad innehåller ett ”vanligt” TNT-pass?

Riktlinjer för våra träningspass är följande: Alla pass är 60min långa oavsett ort. Inkluderat i dessa 60min fördelas halva passet på uppvärmning, löpteknikövningar och nedvarvning. Huvudmomentet i våra pass är det som vi kallar ”Veckans tema”. Dessa teman är olika för varje vecka för både variation och utvecklingens skull.

Innan passet – Uppvärmning

Uppvärmningen genomförs för att vi skall ”väcka” kroppen inför dagens uppgift, såväl mentalt som fysiskt. Det innebär lätt jogg med gruppen under ledning av ledare. Uppvärmningen mjukar upp kroppen, agerar skadeförebyggande och ger bättre effekt av träningen.

Efter passet – Nedvarvning

Nedvarvning innebär lätt jogg tillbaka till mötesplatsen. Nedvarvningen skall hjälpa kroppen att återgå till vila och snabb återhämtning. Vi låter våra trötta muskler slappna av och andningen gå ner i varv.

Korta intervaller

Vi genomför korta intervall i början av varje månad! En kickstart som maximerar syreupptagningsförmågan och ger oss explosiv känsla. Korta intervaller är roligt, speciellt i grupp! Ett exempel är en serie med intervaller på 20-40s på grusväg eller snitslad stig.

Långa intervaller

Långa intervaller kan vara månadens kämpigaste tema, men tillsammans klarar vi av det! Långa intervaller bygger pannben och kraft att stå emot mjölksyran. Ett exempel på en lång intervall är att vi genomför en snitslad stig x antal gånger beroende på grupp och nivå på plats.

Backe

Månadens mest hatälskade tema! Team Nordic Trail ÄR backkärlek. Även om du inte tror det idag, så kommer du att börja tycka om motlut! Ett exempel på backintervall är att vi gemensamt genomför x antal vändor i närbelägen backe. Beroende på ledarens upplägg varieras tempo, tid och längd.

Fartlek

Månadens överraskning! Fartlek är precis vad det låter som – en lek med fart! Här kan vi ha roligt runt rexlebanan med överraskande fartökningar efter ledarens instruktioner. Det kan vara parintervaller och övningar, obanad terräng och mycket annat.

Extra träningspass?

Det förekommer en del extra insatta träningspass utöver de sedvanliga passen på schema. Dessa skickas ut med medlemsbrev samt uppmärksammas på respektive orts Facebookgrupp. Sök upp din grupp genom att leta efter ”Team Nordic Trail Stad”.

Inget pass är det andra likt

I en värld där mycket är planerat och kartlagt i kalendern kan det vara spännande att komma på ett träningspass och inte veta exakt vad uppgiften är. Låt oss ta hand om din träning! Dyk upp direkt efter jobbet, låt inte tröttheten ta överhanden utan kom till mötesplatsen. Vi har minst en ledare varje vecka på plats som kommer att göra sitt yttersta för att just DU kommer därifrån med en bra upplevelse och en bra träning! Dessutom har du ett gäng kommande och nuvarande träningskompisar på plats som är där för att peppa och sporra dig vidare. Kanske avslutar ni kvällen med burgare på närmaste hak och inser att träningen bara är en del av den gemenskap vi vill skapa med Team Nordic Trail.

Kom med, inget pass är det andra likt. Nu kör vi !

Våra friskvårdspartners

Tyky

Se vår fb-grupp

Vad ingår i medlemskap?

      • ♥ Löpträning på alla orter i Finland och Sverige
        ♥ Medlemsutskick med erbjudanden
        ♥ Billigare startavgifter på tävlingar
        ♥ Rabatt hos våra partners
        ♥ Medlemspriser på resor
        ♥ Medlemströja från Salomon

Pris 160 € per år

Bli medlem nu >>